درآمد حیرتانگیز از فروش لبوبو!
لبوبو، عروسکی است که شرکت چینی «پاپمارت» را با جهشی خیرهکننده به رکورد سود ۲.۵ میلیارد دلار رسانده است.
پدیده عجیب «لبوبو» بازار اسباببازیهای کلکسیونی جهان را زیرورو کرده است.
آمارهای جدید نشان میدهد شرکت چینی «پاپمارت» در نیمه اول سال ۲۰۲۵ به رشد باورنکردنی ۳۹۳ درصد رسیده و درآمدش را به ۲.۵ میلیارد دلار رسانده؛ جهشی که کارشناسان آن را «بزرگترین انفجار فروش در تاریخ اسباببازیهای کلکسیونی» توصیف میکنند.
همهچیز از زمانی آغاز شد که لبوبو، موجود بامزه و مرموز دنیای کلکسیونیها، وارد همکاری رسمی با «پاپمارت» شد. از آن پس، نمودار درآمد شرکت مثل موشک به آسمان رفت:
۲۰۱۹: آغاز همکاری لبوبو
۲۰۲۳: عرضه سری جاکلیدیهای لبوبو و آغاز موج جهانی
۲۰۲۴: تبدیل لبوبو به ترند جهانی و درآمد ۱.۷۸ میلیارد دلاری
۲۰۲۵: رکورد تاریخی ۲.۵ میلیارد دلار و «اثر لبوبو» به صورت رسمی جهانی شد.
کارشناسان معتقدند لبوبو فقط یک فیگور نیست؛ یک فرهنگ است. میلیونها نفر در آسیا، اروپا و آمریکا ویدیوهای «آنباکسینگ لبوبو» را منتشر میکنند و بازار دستدوم این فیگورها در برخی مدلها تا ۲۰ برابر قیمت اولیه جهش داشته است.
یک تحلیلگر بازار کلکسیونیها میگوید: «ورود لبوبو به پاپمارت، شبیه ورود آیفون به اپل بود.»
پاپمارت اکنون یکی از سریعترین برندهای رشدکننده جهان است و بسیاری از شرکتهای سرگرمی و مد بهدنبال همکاری مشابه برای ساخت «لبوبوی بعدی» هستند.